Veelgestelde vragen

Abonnement

Bezorging

Betaling

Over TVFilm

Wijzigingen doorgeven

Veelgestelde vragen

+

Wat kost een abonnement op TVFilm

In 2024 kost een regulier jaarabonnement op TVFilm € 62,85 (automatische incasso of iDEAL).

Wij bieden nieuwe abonnees de kans om eerst voordelig kennis te maken met TVFilm via een actieabonnement. Zoals vermeld in de abonnementsvoorwaarden wordt dit actieabonnement daarna omgezet in een abonnement voor onbepaalde tijd. U betaalt dan de reguliere abonnementsprijs.

Losse nummers van TVFilm in de winkel kosten € 2,30

+

Waar kan ik mijn abonneenummer vinden?

Uw abonneenummer bestaat uit 5 tot 8 cijfers en kunt u vinden op de voorkant van uw TVFilm, boven uw adres.

U vindt uw abonneenummer op uw gids hier:

Als uw gids in plastic is verpakt, vindt u het abonneenummer op een label in de verpakking. Ook wordt uw abonneenummer altijd meegegeven in brieven en e-mails van de gids.

+

Wat is de looptijd van mijn abonnement?

De looptijd van uw abonnement wordt weergegeven bij de afschrijving van uw abonnementsgeld.

Een proefabonnement wordt aangegaan voor de opgegeven periode en stopt daarna automatisch. Elk ander abonnement wordt aangegaan voor de periode zoals in de aanbieding vermeld en wordt daarna automatisch omgezet in een abonnement voor onbepaalde tijd. Dit abonnement geldt tot wederopzegging, met een opzegtermijn van één maand.

Heeft u meer vragen? Neem dan contact met ons op via ons contactformulier.

+

Hoe kan ik mijn abonnement beëindigen?

U kunt uw TVFilm abonnement telefonisch opzeggen via telefoonnummer 035 – 672 69 70. Wij zijn bereikbaar van maandag tot en met vrijdag van 09.00 tot 17.00 uur. Een abonnement voor onbepaalde tijd is op ieder moment opzegbaar met een opzegtermijn van één maand. Het opzeggen van een actieabonnement kan tot uiterlijk een maand voor het einde van de actieperiode en wordt niet tussentijds gestopt.

+

Kan ik TVFilm ook in het buitenland ontvangen?

Ja dat kan! Neemt u dan bij voorkeur telefonisch contact met ons Klant Contact Centrum op via 035 – 672 69 70. Dan maken wij het abonnement graag voor u in orde.

Tarieven voor het buitenland zijn op aanvraag. Bij een abonnement buiten Nederland kunnen wij geen actieabonnement afsluiten en is alleen betaling per jaar mogelijk.

Na ontvangst van de betaling sturen wij u binnen drie weken TVFilm toe.

+

Ik heb een vraag over mijn welkomstgeschenk, wat nu?

Krijgt u een welkomstcadeau bij uw nieuwe abonnement, dan wordt deze binnen 3 weken na ontvangst van uw betaling thuisgestuurd. Heeft u een andere vraag over uw welkomstgeschenk? Neem dan contact met ons op via ons contactformulier.

+

Wanneer wordt TVFilm bezorgd?

Uw TVFilm wordt 2-wekelijks in de even weken op uiterlijk donderdag 15.00 uur bezorgd

+

Ik heb TVFilm niet ontvangen, wat nu?

Is de gids onverhoopt niet bezorgd of beschadigd? U kunt dit eenvoudig hier aan ons doorgeven. U kunt vanaf donderdag 15.00 uur een nazending aanvragen. Ontvangen wij uw aanvraag vóór maandag 17.00 uur, dan sturen wij u een nieuw exemplaar toe.

+

Waarom is TVFilm van bezorging veranderd?

De tijden veranderen en daarmee ook de bezorging van uw gids. Wij hebben daarom nieuwe afspraken met PostNL gemaakt, om ervoor te zorgen dat u uw gids uiterlijk donderdag 15.00 uur in huis heeft.

+

Vanaf wanneer kan ik een nazending aanvragen?

Vanaf donderdagmiddag 15.00 uur t/m maandag 17.00 uur kunt u via ons nazendformulier  doorgeven dat u de gids nog niet heeft ontvangen. Wij sturen u dan zo spoedig mogelijk een nieuwe gids na.

+

Ik wil TVFilm tijdelijk niet ontvangen, kan dat?

Het is mogelijk om de bezorging tijdelijk te onderbreken als u bijvoorbeeld op vakantie gaat. Om er zeker van te zijn dat de onderbreking op tijd kan worden verwerkt, vragen wij u dit minimaal 3 weken van te voren aan ons door te geven. U kunt uw tijdelijke onderbreking hier doorgeven.

+

Ik ga op vakantie, welke mogelijkheden zijn er?

Gaat u op vakantie in Nederland en wilt u de gids op uw vakantieadres ontvangen? U kunt uw TVFilm tijdelijk laten doorsturen naar een ander adres in Nederland. Om er zeker van te zijn dat uw tijdelijke adres op tijd kan worden verwerkt, vragen wij u dit minimaal 3 weken van te voren aan ons door te geven via ons contactformulier

+

Waarom zit er een folie om mijn TVFilm?

TVFilm heeft alleen een seal wanneer er een bijlage bij zit. Wanneer dit niet het geval is wordt uw gids zonder folie bezorgd, omdat wij vanuit duurzaam oogpunt zo min mogelijk folie willen gebruiken.

+

Op welke manieren kan ik mijn abonnement betalen?

U kunt uw abonnement via automatische incasso of middels factuur betalen.

Als u online een abonnement afsluit heeft u daarnaast de mogelijkheid via iDEAL te betalen. De betaling voor de volgende abonnementsperiode verloopt dan via automatische incasso. Daarom vragen wij bij de aanmelding om uw rekeningnummer.

Bij betaling wordt het abonnementsgeld van uw rekening afgeschreven onder de naam AVROTROS, met in de omschrijving TVFilm en uw abonnementsperiode.

+

Welke betaaltermijnen zijn er mogelijk?

U kunt uw abonnement per jaar of halfjaar betalen. Wij hanteren standaard een betaalperiode van een jaar. Een wijziging kunt u doorgeven bij via ons contactformulier. De doorgegeven wijziging gaat dan in per de volgende factuur.

+

Wanneer moet ik mijn abonnement betalen?

Wij vragen u de betaling van uw abonnement vooraf te voldoen. Als u gekozen heeft voor betaling per factuur, ontvangt u deze maximaal 4 weken voor ingang van uw nieuwe abonnementsperiode. Wanneer u betaalt via automatische incasso, dan vindt deze 2 tot 4 weken voorafgaand aan de nieuwe abonnementsperiode plaats.

+

Waarom ontvang ik een betaalherinnering?

Heeft u in de afgelopen twee weken uw abonnement betaald en toch een betaalherinnering van ons ontvangen? Dan heeft onze betaalherinnering uw betaling gekruist en kunt u deze als niet verzonden beschouwen.

+

Wanneer ontvang ik mijn teveel betaalde abonnementsgeld terug?

Vier weken na ontvangst van de laatste gids storten wij teveel betaald abonnementsgeld aan u terug. Heeft u na vier weken nog niets ontvangen, neem dan contact via ons contactformulier.

+

Wat betekenen de symbolen in TVfilm?

De betekenis van de symbolen bij de programmering in de gids vindt u achterin de gids, bij het colofon. De uitleg van Kijkwijzer is ook te vinden via kijkwijzer.nl.

+

Ik zie een fout in de programmering, hoe kan dat?

De inhoud van de programma’s en de uitzendtijden ontvangen wij van de omroepen. Het kan voorkomen dat een uitzending wordt gewijzigd, nadat de gids is gedrukt. Indien de programmering niet klopt, kijk dan in de TV-gids voor de actuele programmagegevens.

+

Waarom ontvang ik reclame bij mijn gids?

Reclame-inkomsten zijn een manier om de productiekosten van de gids te verlagen. Op deze manier kunnen wij de abonnementsprijs zo laag mogelijk houden voor onze lezers.

+

Waarom wordt er niet vermeld dat een programma een herhaling is?

Het is het beleid van alle omroepen die uitzenden op NPO 1, 2 en 3 om niet door te geven dat een programma een herhaling is. De NPO (Nederlandse Publieke Omroep) is van mening dat het vermelden dat een programma herhaald wordt, mensen ervan weerhoudt om te kijken. Ook andere zenders, zoals SBS, Veronica en de zenders van RTL geven vaak niet door dat het een herhaling betreft.

Ons doel is u een zo compleet mogelijk programmaoverzicht te bieden. Voor de programma’s waarvan we weten dat onze lezers er graag en veel naar kijken, vullen we deze ontbrekende informatie zoveel mogelijk aan.

Wel kunt u erop vertrouwen dat wanneer we een programma extra toelichten in de vorm van een programmatip dat er dan expliciet vermeld wordt wanneer het een herhaling betreft.

+

Hoe kan ik meedoen aan prijsvragen en winacties?

Bij elke prijsvraag staat vermeld hoe u kunt deelnemen. Afhankelijk van de winactie, kunt u uw inzending telefonisch of online doorgeven.

+

Hoe kan ik mijn contactgegevens wijzigen?

U kunt via ons contactformulier uw wijzigingen doorgeven.

Een naamswijziging kunt u in verband met privacy-overwegingen alleen telefonisch doorgeven. U kunt bellen tijdens werkdagen naar telefoonnummer 035 – 672 69 70 (9.00-17.00 uur).

 

+

Hoe kan ik een verhuizing doorgeven?

Uw verhuizing kunt u doorgeven via ons contactformulier.

Om er zeker van te zijn dat wij uw gids tijdig op uw nieuwe adres bezorgen, vragen wij u uw verhuizing ten minste 3 weken van te voren door te geven.

+

Ik ga op vakantie, welke mogelijkheden zijn er?

Wanneer u op vakantie gaat en uw gids op uw vakantieadres wilt ontvangen, dan kunt u Mikro Gids tijdelijk door laten sturen naar een ander adres.

Heeft u geen behoefte aan een gids tijdens uw vakantie? Dan kunt u ervoor kiezen om de bezorging tijdelijk onderbreken.

Wij vragen u om uw verzoek minimaal 3 weken van te voren aan ons door te geven, via ons contactformulier. Zo weet u zeker dat uw aanvraag op tijd kan worden verwerkt.

+

Hoe kan ik mijn rekeningnummer wijzigen?

U kunt eenvoudig een wijziging van uw rekeningnummer telefonisch aan ons doorgeven. U kunt bellen tijdens werkdagen naar telefoonnummer 035 – 672 69 70 (9.00-17.00 uur).

+

Hoe kan ik mijn betaalwijze aanpassen?

U kunt eenvoudig een wijziging van uw betaalwijze doorgeven via ons contactformulier.

Back to top