Eenhoorns bestaan niet, maar wat als dat wel zo zou zijn? In deze horrorkomedie rijden advocaat Elliot (Rudd) en zijn dochter Ridley (Ortega) zo’n fabeldier aan op het privédomein van een farmaceut die op sterven ligt.
Elliot moet diens nalatenschap regelen, zodat zijn echtgenote en volwassen zoon een comfortabel leven kunnen leiden. De inzet van deze ontmoeting verandert radicaal als blijkt dat de eenhoorn helende krachten heeft. Dat nieuws maakt deze toch al steenrijke familie nóg hebberiger. Ze weigeren te luisteren naar de slimme en empathische Ridley, die hen probeert uit te leggen dat er een keerzijde aan deze ‘meevaller’ zit.
Net als in een smeuïge serie als The white lotus krijgen ook hier de rijken der aarde een koekje van eigen deeg. In dit geval in fantasyvorm. De computergeanimeerde eenhoorns zien er niet erg mooi uit; ongetwijfeld een kwestie van budget. Bovendien gaat het vooral om het moreel failliet van de elite in een industrie die er toch al niet zo fraai opstaat. Een satirisch, modern horrorsprookje over klassenverschillen en filantropie voor de bühne.
De eenhoorn verschijnt al sinds mensenheugenis in verhalen. Opmerkelijk genoeg staat hij in vrijwel alle culturen die hem noemen symbool voor maagdelijkheid en puurheid. En ze dichten hem speciale, helende krachten toe. Anno 2025 verschijnt hij vooral als lollige sticker met regenboogkleuren in je WhatsApp.